Long time no…writing!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Thomas Boer - WaarBenJij.nu Long time no…writing!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Thomas Boer - WaarBenJij.nu

Long time no…writing!!

Blijf op de hoogte en volg Thomas

18 Februari 2013 | Australië, Sydney

Bonjour mesdames et messieurs. Het is alweer een tijdje geleden sinds dat ik heb geschreven. Er is in deze tijd ook een hoop gebeurt en dit is vandaag eigenlijk m’n echte dag weer achter de comp. Ik schrijf dit verslagje nu terwijl ik heerlijk geniet in het appartement dingetje van 2 vrienden waar ik eventjes een paar dagen mag crashen tot ik wat anders heb gevonden als in werk of als m’n tripje naar SpotX voor een maand surfen is geregeld. Maar daar komen we zo op

Het laatste wat jullie van me gehoord hebben is dat we naar Magnetic Island gingen. Daar heb ik voor het eerst een croc/turtle/koala/ allemaal andere beestjes vast gehouden. Echt heel vet. Vervolgens hebben we scootertjes gehuurd en zijn we het eiland rond gaan toeren!! Hebben we een vriendin opgepikt en lekker gerelaxt. De Dag daarna moesten we echter al verder, aangezien de auto ingeleverd moest worden in Cairns. Dus we moesten snel de pond weer terug pakken en zijn linearecta naar Cairns gereden.

Daar aangekomen verbleven we eerst in een van de 3 Nomads daar. Opzich wel een chill hostel alleen een beetje ver van t centrum vandaan dus dat was wat minder.
Die avond flink gepartyed want het was Michiel zijn laatste avond met de ‘groep’! Eerst in een sicke tent waar je maar 5 dollar entree hoefde te betalen en alle drankjes tot 12 uur 1 dollar waren… mooie avond. Vervolgens naar een andere tent, maar too be honest, die eerste tent was more backpacker proof. De volgende ochtend werden we om 7 uur opgepikt om te gaan scubadiven.
Die ochtend was zwaar… heel heeel zwaar. De boot tocht helemaal naar ‘the outer-reef’ was al helemaal killing, toen we daar eenmaal waren echter de meest sicke water creatures gezien die je maar kan zien. Wat haaien gespot en dat soort ongein, je kent t wel. Ik heb samen met Jack 5 intro-dives gedaan en ben er ook zeker van dat ik m’n padi ga halen. Na die 2 dagen awesome duiken zijn we weer terug gevaren naar Cairns. Daar hebben we nog 3 dagen gechilled voordat we besloten om een vlucht te boeken naar Melbourne.

In Melbourne aangekomen was het super lastig om een hostel te vinden want letterlijk alles, maar dan ook echt alles, zat vol. Dus het enige wat we konden vinden was een kamer voor 33 dollar de man. Iet wat veel voor mijn part. Maarja we konden niet anders.
De volgende dag hebben we een auto gehuurd, en ik zeg nu auto, maar het was echt een awesome 4WD. De Nissan X-trail. Toen we echter op de Great Ocean Road reden zagen we al dat het niet de tofste auto was, er kwamen wat lambo’s voorbij, wat ferrari’s maar dat mocht de pret niet drukken. We hebben wat goeie plaatjes geschoten en zijn toen aan het eind van de Great Ocean Road naar een motel gegaan. De volgende dag hebben we dezelfde weg terug gereden om wat plaatjes te schieten met de zon aan de andere kant.
Terug gekomen in Melbourne hadden we nog 1 dag chillen daar en zouden dan onze eigen weg gaan. Ik heb besloten om in Sydney een baan te zoeken, en dat gaat wat lastig. Rutger besloot om naar Fiji te gaan dus we gingen samen terug naar Sydney. Jack daarentegen vliegt al bijna terug naar Nederland, maar niet vanaf Sydney maar Brisbane. Dus die laatste avond Melbourne was ook onze laatste avond met Jack. Natuurlijk was dit een geniale avond.
De volgende ochtend naar het vliegveld gegaan, om er daar achter te komen dat ik niet kon pinnen, Jack niet en Rutger ook niet. Wat wel een klein beetje voor wat spanning zorgde. Uiteindelijk bleek dat het aan de automaat lag waar we voor stonden en niet aan de passen zelf. Dus dat was mooi.

In Sydney aangekomen zijn Rut en ik terug gegaan naar de hoofdbasis van Australian Backpackers. Hier heb ik ongeveer 15 emails verstuurd naar verschillende bedrijven, om ergens een baantje te zoeken. En Rut die heeft wat dingen geregeld voor Fiji.
We wisten dat we die avond al bij die twee vrienden, Yael en Ralph, mochten blijven pitten. Dus dat was helemaal chill. Na het regelen van wat serieuzere business zijn we naar Darling Harbour gegaan om nog even van het zaterdagavond vuurwerk te genieten. Daar hadden we afgesproken met Yael en Ralph en we zijn toen naar hun appartement gegaan om daar nog even na te genieten van een mooie avond.
Toen ik vanochtend wakker werd in het busje van Ralph en Yael wist ik eventjes niet waar ik was. Rut die was al weg want hij moest om 7 uur ’s ochtends al op het vliegveld zijn, en dat was voor mijn doen iets te vroeg. Ik ben toen die bus uit gestrompeld op zoek naar het appartement. Daar aangekomen vond ik Ralph nog in coma op bed, Yael was al eten met haar Oma en Moeder die ook in Sydney zijn. Dus ik ben d’r maar naast gaan liggen want ik kon nog wel wat slaap gebruiken.
Toen we weer wakker werden hebben we even gegeten, wat nieuwe afleveringen Suits gekeken en we zitten nu aan noodles. Top maaltijden noem ik dat.

Morgen word een echte regel dag, werk zoeken, lukt dat niet, kijken of ik m’n surftour al kan doen.

haha dat was het wel voor nu, beetje onsamenhangend verhaal, ik know… maarja … ik kan ook niet toveren nie!!

Ik zit nog wel een paar dagen in Sydney denk ik en als je wil bellen of facetimen please do, want ‘k kan wel wat gezelligheid vanaf het thuisfront gebruiken.

Xxx talk to you in the next post!!

  • 18 Februari 2013 - 06:49

    Danielle:

    Wat jammer, dat de vier musketiers is geslonken naar 1..... Hoop dat je snel werk vindt, want geld erbij is nooit mis! Denk dat je kleinste nichtje het wel leuk vindt om je ff te zien, dus ik ga je zeker ff proberen te bellen vanavond via facetime. Geniet ervan neefje! Dikke kus

  • 18 Februari 2013 - 15:42

    Menjo:

    Dudeee, wederom een awesome verslag.
    Facetimen doen we snel eens, op een goed moment, if you know what I mean.

    Miss you bud!
    <3

  • 19 Februari 2013 - 11:19

    Willemien:

    Hai Thum, wat een verslag! Je hebt al veel gezien en gedaan Hoor vanochtend, dat je werk hebt! Goed hoor! Je hebt het heerlijk daar! Jammer , dat je nu nog maar alleen bent. Je zal ongetwijfeld weer nieuwe vrienden maken! Tot volgende keer! Lfs en Xxx

  • 19 Februari 2013 - 21:34

    Jeanette:

    Hoi Thomas,
    Eindelijk een berichtje. Heel erg leuk om je verslagen te lezen. Wat heb je al veel gezien en gedaan. Al veel verhalen van je moeder gehoord. Zal wel een overgang zijn om nu alleen te zijn. Maar je zal wel weer snel contacten maken. Ik ga je zeker verder volgen.
    Liefs van ons allemaal Jeanette Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thomas

Hi iedereen, ik ben dan toch gezwicht onder de groepsdruk… en heb dit aangemaakt. Weet nog niet hoeveel verslaagjes ik hier ga posten maar hoop dat jullie ze gaan volgen :P x Thum

Actief sinds 29 Dec. 2012
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 10152

Voorgaande reizen:

01 Januari 2013 - 01 Juli 2013

Tripje Australië & Zuid-Oost Azië4

Landen bezocht: