Gooodmorning Singapore! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Thomas Boer - WaarBenJij.nu Gooodmorning Singapore! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Thomas Boer - WaarBenJij.nu

Gooodmorning Singapore!

Blijf op de hoogte en volg Thomas

13 Mei 2013 | Singapore, Singapore

It’s a hot 34°C and humid as it can be… 2 landen verder en hier is mn volgende blog. How’s everybody doing? Met mij gaat het prima!

Sinds dat we Koh Tao hebben verlaten ben ik samen met Mike en Leon naar Koh Phangan geweest voor de Fullmoon party, waarvan ik me nauwelijks nog wat kan herinneren… haha nee das niet waar, maar het was zo’n ziek feest dat ik er geen woorden voor heb. Daarna met Mike en Kiki naar Phuket gegaan… zoals je in mn vorige verhaaltje kon lezen.
In Phuket aangekomen hadden er verschillende dingen kunnen gebeuren,
1. We hadden een geweldige tijd kunnen hebben, met een swell van 6 feet.
2. We hadden een shit-tijd kunnen hebben, want wanneer je piste waren er nog meer golven.
3. We hadden geen golven en thomas crasht met een motorbike.
Je raad het al, het derde gebeurde. Geen golven, niks te doen en karma bedenkt dat het wel weer is tijd is voor een stom ongelukje.
Niks ernstig, wat schaafwonden op mn knieën, heup, arm en hoofd. Uiteraard weer echt een Thomas actie. Die dag daarna bleef ik dan ook in mn bed liggen, en de dag daarna gingen we al naar Krabi, dus van die 4 dagen Phuket heb ik niet heel veel meegemaakt.

Mike en ik vertrokken met Sam, Dane en Tash naar Krabi met de bus. Die ochtend zeiden we gedag tegen Kiki en vertrokken om een uurtje of 7 ’s ochtends. Al met al heeel vroeg voor ons doen. Na een busrit en boottochtje van ongeveer 7 uur kwamen we aan in krabi, gingen wat eten, en daarna een slaapplek zoeken.
Met slaapplek bedoel ik dan een houten hutje met een heel dun matrasje van zo’n 5cm dik, waar Mike en ik in lagen te zweten. Ik bleef 2 dagen in Krabi om daarna door te gaan naar Koh Phiphi. Het enige wat we hebben gedaan was chillen, ik kon niet zwemmen vanwege mijn zojuist verkregen verwondingen dus ik bleef maar gewoon op het strand liggen.

De dagen gingen redelijk snel voorbij, dus in een flits was het alweer tijd om naar Koh Phiphi te vertrekken. Toen ik van het hutje naar de boot moest was het echter tijd om adventurous te worden, moest een stuk door het water, over rotsen, tussen rotsen door lopen om naar het andere strand te gaan, daar aangekomen nog 15 min naar de andere kant van het eiland-ding. Op de boot ontmoette ik een dude uit engeland die zei dat hij in ‘the rock hostel’ ging verblijven, ik ging dus ook mee.
Aangekomen op Phiphi en bij the Rock hadden we onze spullen gedropt in een kamer met 16 bedden, met ventilators, maar ze misten natuurlijk allemaal mijn bed. Wat betekende lekker zweten at night, maar dat had ik al voorzien.
Toen ik naar buiten liep om wat te eten en drinken te kopen werd ik opeens op mn schouder getikt. Was het Luke van Koh Tao, had nooit gedacht hem tegen te komen, dus de 4 dagen dat ik op Phiphi was heb ik voornamelijk met hem en zijn vriendinnen uit Engeland gechillt.
Aangezien Koh Phiphi weer een eiland was, en ik na Koh Pagnan, Koh Tao, Phuket en Krabi wel genoeg had van eilanden dacht ik asap weg hier.
Toen ik dan ook nog na 2 dagen ziek werd en bijna niks at en elke dag wel overgaf werd het me dan ook snel duidelijk, ik heb ergens Karma-punten verloren… tot op vandaag de dag weet ik niet waar! Ook de ochtend dat ik de bus naar Kuala Lumpur had geboekt ging ik over mn huig. Iets wat makkelijk had gekund als ik op een normale tijd wakker was geworden. Nou ging mn boot echter 9 uur, en werd ik half 9 wakker. Dus als je dan 20 minuten gaat kotsen…
-¬.- Je raad het al, dan mis je je boot! Dus ik had de boot gemist en de enige opties om de bus te halen waren of Ik neem een speedboot of Ik wacht een dag en ga morgen ochtend. Aangezien ik niet kon nadenken op het moment ging ik dan toch voor de speedboot in plaats van een dag langer blijven.
Wat betekende dat ik in een keer 9000 bath over de balk gooide om zo nodig van Koh Phiphi af te komen. Toen ik op de boot zat begon ik echter pas na te denken, ‘heb ik zojuist €240,- uitgegeven voor een bootritje…-.-… Idiot!’ Dus bij deze, een gefaalde dag in het reizen.

Gelukkig in Kuala Lumpur aangekomen kon ik gaan uithuilen bij familie dus dat scheelde ;). Na een taxi-ritje, waarop ik compleet afgezet ben, kwam ik aan in een kast van een huis, waar ik mn eigen slaapkamer en badkamer had, iets wat ik al gedurende 4 maanden niet had gehad. Helaas was m’n nicht er echter niet maar haar man was prima gezelschap voor die 6 dagen. Heb de eerste paar dagen niet zo heel veel gedaan, voornamelijk uitgeslapen en hij heeft mee een tour door de stad gegeven.
Ben in de Skybar van het Traders Hotel geweest, daar hebben we een biertje gedronken, kneiter leip duur, maar het was dan ook de ambiance waar je voor betaalde :P
Uiteindelijk na een paar dagen gemeet met Kiki en Fleur, een vriendin van haar, waar we samen wat drankjes hebben gedaan. Waaronder we Rob ontmoetten, de eigenaar van de Reggae Bar/Hostels/Mansion, in KL maar ook in Singapore. We kregen dan ook wat drankjes gratis, score, en ook een tour door de Reggae Mansion. Na die tour snapte ik dat het het 2de beste Hostel in heel Azië was, Bioscoop, awesome bunk-beds, aircon overal en bovenal een dak terras.
Daar hebben we dan ook veel vrienden gemaakt, en veel gezeten.
Heb de 4e dag in KL een tour gedaan met Constant, guy I met in the Reggae Mansion. Super veel gezien, bij een 40 by 50 feet grote miniatuur weergave van KL geweest, echt super tof. Door little India gelopen, in een gallery geweest, royal palace en ook bij de Batu caves. Het was wel grappig, voor de Batu Caves gingen we eten in een Indiaas restaurant, waar we geholpen werden door alleen maar werknemer met snorren. Daarnaast was de trap naar de Batu Caves 273 treedjes hoog, iets in die trant, en gevuld met aapjes! Echt heel cool, Caves zelf niet zo boeiend, maar dat gebeurt nou eenmaal.
Dagen daarna gechilld, die vrijdag mn nicht toch nog gezien, bijgepraat en koffie gedronken. Toen was het helaas al weer tijd voor mij om op het vliegtuig te stappen en naar Singapore te gaan.

Ik vloog rond 22.15 afgelopen vrijdag en ben door vertraging in plaats van 11.10 pas 24.00 aangekomen. Toen stond er natuurlijk ook nog ongeveer 200000 man voor de immigratie op de luchthaven dus toen ik eindelijk Phoebs gedag kon zeggen.
Aangekomen in huize Routledge heb ik heel mijn reis in het kort, plusminus 1,5 uur verteld. Totdat iedereen bijna omviel van vermoeidheid, ik natuurlijk niet, en we naar bed gingen.
Dag daarna zijn we gaan shoppen, iets wat met 3 vrouwen in huis natuurlijk geen verassing was. Maar deze keer was het ook nodig, aangezien m’n schoenen besloten dat de zool er best vanaf kon vallen. Die avond ben ik uitgegaan met Babiche, Fenella en wat van hun vrienden. Hebben we een suuuper toffe avond gehad, Singapore weet wel hoe je een feestje moet geven.
Die zondag daarna kon je me wel opvegen, toen ik dus om 13.00uur wakker werd dacht ik ook, shit … iedereen is al wakker. Gelukkig lag Babiche ook nog te slapen dus dat maakte het iets minder erg. Even het zwembad in gedoken, die dag verder niet veel gedaan en ’s avonds naar Phoebe’s dansoptreden bij een voetbalwedstrijd geweest.
Al met al een toffe tijd in Singapore… so far!

Next stop is Jakarta, maar dat duurt nog wel even, till then, stay in touch and lemme know what’s up!


Xxxxxx Thom

  • 14 Mei 2013 - 09:45

    Danielle:

    Jeetje Thum, wat een verhaal weer! Veel feesten, chillen, reizen en een hoop geld uitgegeven weer... Fijn dat je Leonie toch nog hebt gezien. Geniet van Singapore en doe voorzichtig! Xx

  • 19 Mei 2013 - 13:11

    Monique:

    leuk verslag Thum maar je bent nu alweer verder naar t volgende land: Indonesië! Zo benieuwd hoe je dat zal vinden. Zit tóch Indonesisch bloed in je lijf! Veel plezier en ben n aan t aftellen hoor.xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thomas

Hi iedereen, ik ben dan toch gezwicht onder de groepsdruk… en heb dit aangemaakt. Weet nog niet hoeveel verslaagjes ik hier ga posten maar hoop dat jullie ze gaan volgen :P x Thum

Actief sinds 29 Dec. 2012
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 10156

Voorgaande reizen:

01 Januari 2013 - 01 Juli 2013

Tripje Australië & Zuid-Oost Azië4

Landen bezocht: