Sailing - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Thomas Boer - WaarBenJij.nu Sailing - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Thomas Boer - WaarBenJij.nu

Sailing

Blijf op de hoogte en volg Thomas

05 Februari 2013 | Australië, Airlie Beach

Hello people,

What have you guys been up to? Ik heb namelijk een awesome 3 daagse zeil trip achter de rug. Zeker met Fraser 1 van de tofste dingen so far. Onze dag begon zondag de 3e met het uitchecken uit, zoals ik al zei, een van de betere hostels.
Die ochtend hebben we de laatste ‘inkopen’ voor op de boot gedaan en zijn we op de boot gestapt.
We hadden een prima zeilschip namelijk de ‘Boomerang’ een zeilboot met een 33 meter hoge mast (vanaf het dek) een zeil wat we ook elke dag mochten hijsen.

Onze trip begon met een zeiltocht naar Hook Island, daar kregen we onze ‘Stinger-suits’ want het is kwallen seizoen en gestoken worden wil je niet. Kregen onze snorkels in de handen gedrukt en hebben even flink ‘the depts of the ocean blue’ onderzocht. Veel bizarre vissen gezien en even lekker van het warme oceaan water genoten.
Toen we weer aan boord kwamen hadden we een lekkere bbq met als afsluiter gezellig wat muziek maken en wat drinken!! Met als afsluiter slapen op het dek. Klinkt als een top dag toch??

Maandag werden we wakker door de zon die recht op je face scheen. Dus rond een uurtje of 5am. Je hebt alleen niet in de gaten hoe lang die dag duurt… en rond 4pm denk je toch wel, nou… ik ga even een uiltje knappen.
We hebben ‘s ochtends gesnorkeld, ‘s middags geprobeerd te zeilen maar de wind werkte niet helemaal mee en we zijn naar Whitehavenbeach geweest. Wat ligt op het grootste eiland in de Whitsunday group.
Daar op Whithavenbeach kan je het fijnste zand ter wereld vinden, echt een apart gevoel voor je voeten. Verder hebben we wat Stingray’s gezien en geprobeerd om wat Lemon-sharks te zoeken, maar helaas ik heb ze niet gevonden L .
‘s Avonds hebben we nog een jam-sessie gehad, heb ik iedereen in slaap gespeeld en ben zelf ook maar gaan slapen.

De laatste dag, vandaag, werden we wakker om nog 1 snorkel tocht te doen, en daarna terug te zeilen. Het weer was echter niet optimaal, als in, je kon bijna niks zien want er waren veel wolken. We hebben echter wel een schildpad gezien die kwallen aan het eten was, echt een gouden beest.
Naast de schildpad was er niet veel te zien, dus Coby(Rutger) en ik staken onze vuist omhoog, en werden opgepikt door het rubber bootje wat achter onze zeilboot aan werd gesleept, en zijn verder gaan chillen/slapen op het dek.

Ik zit nu weer in het hostel dit verhaaltje te typen! Gaan morgen met de auto verder naar Magnetic Island, beetje koala’s spotten enzo en dan direct door naar Cairns.

Na awesome tijden in Airlie back on the road.
Heb er zin in!!

Groetjes,

Thum


  • 05 Februari 2013 - 19:34

    Monique:

    Lieve Thum t klinkt allemaal geweldig! Gelukkig niet echt last gehad van je ongelukje. Was wel ff schrikken hoor! dikke kus Mam

  • 05 Februari 2013 - 19:41

    Willemien:

    hey neefje,
    Jij hebt het zo slecht nog niet!!
    Wat een ervaring!
    Lou is jaloers op je, zou ook graag snorkelen.
    Hoe is het met je arm? Heeft het zeewater je goed gedaan?
    Kijk uit naar je volgende verslag! Veel plezier en goede reis!
    Liefs en xxx

  • 06 Februari 2013 - 22:14

    Daniëlle:

    Het zal Thum niet zijn, die in het ziekenhuis beland.... Gelukkig lees ik er in je verslag niks over, dus zal t wel goed komen. Maar doe aub voorzichtig!! Je mag dan wel een geweldige tijd hebben, maar we zien je graag weer heelhuids terug over een maandje of 7...

    Veel plezier met t volgende avontuur.
    XX van ons

  • 11 Februari 2013 - 19:28

    Bas :

    Eeej Thomas jonge,
    ik word helemaal gestoord door al die fotos man, ik ziet hier in NL en jij
    leeft daar echt een lange super vette vakantie.
    Al die dingen die ik voorbij zie komen maken me soms echt jaloers as hell.
    je krijgt de groeten van ons allemaal!
    Have fun dude

    ps.

    heb je al wat australian chicks gescoord??? :p

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thomas

Hi iedereen, ik ben dan toch gezwicht onder de groepsdruk… en heb dit aangemaakt. Weet nog niet hoeveel verslaagjes ik hier ga posten maar hoop dat jullie ze gaan volgen :P x Thum

Actief sinds 29 Dec. 2012
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 10153

Voorgaande reizen:

01 Januari 2013 - 01 Juli 2013

Tripje Australië & Zuid-Oost Azië4

Landen bezocht: