Last week in Sydney - Reisverslag uit Kings Cross, Australië van Thomas Boer - WaarBenJij.nu Last week in Sydney - Reisverslag uit Kings Cross, Australië van Thomas Boer - WaarBenJij.nu

Last week in Sydney

Blijf op de hoogte en volg Thomas

07 Maart 2013 | Australië, Kings Cross

Goeie grutten, wat is Sydney een toffe stad!
Ben nu al een kleine 2,5 week in Sydney maar de stad verveelt nog steeds niet. De afgelopen weken zijn er genoeg vrienden die allemaal hun eigen kant op gingen teruggekeerd naar Sydney wat erg gezellig was.

In mijn vorige post vertelde ik over het net aankomen in Sydney en het proberen te regelen van een baan. Uiteindelijk had ik woensdag 20 februari al een sollicitatie gesprek en kon ik vrijdag beginnen.
Ik moest toen een Fundraiserbaantje doen… in 1 woord, verschrikkelijk. We stonden op straat voor Amnesty International en onze objective was om zoveel mogelijk mensen mee te krijgen voor het signen van een maandelijks donatie-programma. Het irritante was dat je het niet bij mensen onder de 21 mocht doen en ook niet bij pensioners. Terwijl dat de enige mensen zijn die echt naar je willen luisteren. De groep daar tussen in vermijd je, kijkt in je richting en loopt dan gauw de andere kant op, snauwt je af… enz. The bottom line is dat je er eigenlijk best depressief van wordt. Het baantje had in theorie goed kunnen verdienen. Het enige nadeel, verkoop je niks, verdien je niks. En je bottom wage krijg je pas na 120$ aan pledges. Mijn aandeel in pledges was na 3 dagen nogsteeds 0$ dus het liep niet echt denderen… oftewel stoppen dus.

Dat was woensdag de 27ste, sinds die dag ben ik een beetje aant chillen. Het is eindelijk weer mooi weer, dus we zijn al een paar keer naar het zwembad geweest.
Afgelopen dinsdag en woensdag ben ik bij een goede vriendin van mijn oma van vroeger Aida en Peter langs geweest. Twee oudjes van rond de 80 jaar. Was erg gezellig, ik ben echt volgestouwd met eten. Ik ging dinsdag ochtend met de trein naar Campbeltown toe, daar aangekomen dacht ik wel even … heh… want ik zag denk ik wel 20 gasten met een matje, niet allemaal in een groep natuurlijk, maar er kwamen er wat langslopen, een fenomeen wat je niet vaak ziet. Ik moest eventjes wachten tot Aida en Peter me op kwamen halen en toen reden we naar hun huis toe. Ergens … in de middle of nowhere, hadden zij een huis op 16 acre als ik het goed heb. Met in de achtertuin voor hun kleinzoon een dirtbike-track, best wel cool. Toen ik m’n tas had geleegd, want letterlijk alles moest gewassen worden, zijn we naar school gereden om de twee kleinkinderen, Mitchell en Hailie op te halen. Grappig hoe kinderen die Engels spreken opeens zo veel volwassener lijken.
Na eindelijk een goeie nachtrust gingen we lunchen met een hele groep oudjes, allemaal kwamen ze wel uit Nederlands-Indië dus hadden veel te vertellen. Na de lunch gingen we naar Gíselle toe, de dochter van Aida. Leefden in een iets moderner gedeelte van Campbeltown, super groot huis, zwembad grote tuin dus daar hebben we even ‘gechilld’.
Ik had langer mogen blijven, wat financieel misschien slim was geweest want dat kost me geen geld. Maar het was voor mijn idee te rustig, veel te rustig.

Wat betekent dat ik nu weer terug ben in Sydney… whoop… en aankomende maandag ga ik aan mijn surftrip beginnen! 1 Maand bazen bij SpotX wat echt suuper toff gaat worden.

That was it for now, hope you facetime/skype me sometime!

Xxxx thom

Ps. Heb btw ook m’n travel plan opgesteld. Dus als iemand denkt, goh ik wil weten waar Thommie allemaal van plan is naartoe te gaan, en me natuurlijk wil komen opzoeken.

Travel plan

• 1,5 weeks of Sydney (1-11 march)
• 1 month of surfing (11 march - 8 april)
• Bangkok to Kuala Lumpur (10-27 april) including Koh phangan
• Kuala Lumpur (5 days) (28 april - 2 may)
• Singapore (1/2 weeks) (3-16 may)
• Jakarta, yogjakarta, borobudur, bali (Approximately 2 weeks) (17 - 31 may )
• Bali (2 weeks) Suuurfing!! (1-14 june)
• Hongkong (1 week/5 days) (15-21 june)
• Hanoi to Saigon through Camboja back to Bangkok (Approximately 4 weeks) (22 june - 20 july)


  • 07 Maart 2013 - 11:06

    Mitch Hugers:

    Hey neefje!

    Klinkt allemaal veels te mooi en vetrouwd in de oren;) Lekker aan t spenden hoor ik haha.
    Vergeet niet ff mn vader te bellen of je een dagje op de plantage kan blijven logeren!

    Geniet ervan!!



  • 07 Maart 2013 - 14:15

    Willemien:

    Hey Thomas,
    Ziet er weer goed uit!
    Jammer van je baantje!
    Wel handig, dat er overal familie is, waar je af en toe kan verblijven!
    Veel plezier met surfen!
    Liefs en xxx

  • 07 Maart 2013 - 16:33

    Karin Van Berkel:

    Hoi Thomas, zo te lezen heb je het prima naar je zin. Ik kijk uit naar je volgende reisverslag, is erg leuk om te lezen op een grijze dag, in ons kleine kikkerlandje.

  • 21 April 2013 - 11:50

    Lenie:

    Hoi Thomas wat leuk om je reisverslagen te lezen. Sprak mama en die maakte mij hierop attent. Ik wens je nog heel veel plezier en geniet ervan. Groetjes Lenie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thomas

Hi iedereen, ik ben dan toch gezwicht onder de groepsdruk… en heb dit aangemaakt. Weet nog niet hoeveel verslaagjes ik hier ga posten maar hoop dat jullie ze gaan volgen :P x Thum

Actief sinds 29 Dec. 2012
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 10166

Voorgaande reizen:

01 Januari 2013 - 01 Juli 2013

Tripje Australië & Zuid-Oost Azië4

Landen bezocht: