fraser's - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Thomas Boer - WaarBenJij.nu fraser's - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Thomas Boer - WaarBenJij.nu

fraser's

Blijf op de hoogte en volg Thomas

24 Januari 2013 | Australië, Noosa Heads

Wadduuup,

Hi all, hoe gaat t met jullie! Met mij echt super goed. Ben afgelopen week samen met m’n travel buddies naar Fraser Island geweest. Wat was dat tof zeg. Zoals ik al zei kwamen we afgelopen zaterdag de 19e aan op Rainbow Beach.
Na een avond in de auto geslapen te hebben, iets wat ik zeker kan afraden met 4 gasten, zijn we naar het hostel gegaan waar we de briefing voor Fraser’s zouden krijgen om vervolgens de dag daarna naar Fraser te gaan.

We stapten die zondag met een super groep van 8 in de 4x4, om met 4 auto’s naar Fraser Island te gaan. Toen we aankwamen zijn we naar het kamp gereden, om even te laten zien hoe en wat. Daarna hoppa weer terug in de jeeps en op naar Lake McKenzie.
Het meer was een soort grote pan gevuld met regenwater, zijn maar 40 van dat soort meren op de wereld. Dus wij hoppa dat meer in, beetje rond dobberen, fotootjes gemaakt, de eerste dingo gespot en weer terug naar het kamp.

We moesten alle avonden (2 maarliefst) zelf koken en verder was er zo’n out-house (Schijt hok). Die avond wat gitaar gespeeld op het strand en muziek gemaakt in het kamp zelf.

Toen we die volgende morgen om 7 uur op moesten staan was het even slikken, want het was een lange avond geworden. Maar al snel kreeg je die drive van, we gaan zo lekker scheuren over het strand, en was de druk van de morgen al snel gevlogen.
We vertrokken die dag op weg naar Indian Heads, Champagne Pools, ship wreck en Eli Creek.
Indian Heads was een grote rotsformatie die zich boven het water begaf, toen we daarop stonden konden we wat roggen zien, ergens in de verte zag je wat dolfijnen en er waren zelfs wat haaien te onderscheiden.
Na een klauter naar beneden zijn we naar de Champagne pools gegaan. Het heet de Champagne Pools omdat het zeewater met een golf mee in een soort emmer slaat, waar het water dus schuimend in blijft staan. Nadat we daar gezwommen/gebadderd hadden zijn we naar een scheepswrak gegaan.
Als laatste die dag konden we weer het water in bij Eli Creek, wat verassend koud en drinkbaar was. Die avond hadden we het laatste avondje gitaarspelen, nu dan met heel de groep op het strand. Was super gezellig en veel gelachen.

Nog een rottige nachtrust verder, want ja we sliepen dan wel in tentjes, maar gewoon op de grond, was het alweer onze laatste dag Fraser Island. Die dag was echt snikheet. Zelfs ik begon tekenen van verbranding te vertonen op m’n schouders ;-) Gelukkig had je in de auto een koel briesje en merkte je er niet zo veel van.
We zijn die dag naar zo’n bewegende duin geweest en naar Lake Warby wat aan de voet van die duin lag. Op de duin zelf leek het wel een woestijn, de enige troost was die dat wanneer je door de duin kwam, je jezelf in het meer kon werpen.

Zo sloten we een geweldige tijd op Fraser af, nog een laatste duik en daarna weer terug naar de auto.
Toen we echter na de Ferry tocht weer op het vaste land aangekomen waren zat de auto vast in het strand. Dus wij hup even snel de auto uit om hem er uit te duwen. Wisten wij veel dat het zand misschien wel een miljoen graden was, en Jack en ik onze voeten verbrandde. Na flink wat gegodver en getier eindelijk die auto uit het zand en voor we het wisten hinkten we het hostel weer binnen.
Waar we de eerste avond gewoon rustig aan’t genieten waren en gister avond karaoke hadden. Dus nadat we Britney Spears – Toxic en wat nummers van Grease hadden gedaan sloten we de week Rainbow Beach/ Fraser’s met een knal af!!!

Nu aan de vooravond van een awesome kanotrip in Noosa, zitten echter binnen nu, want het komt met bakken uit de hemel. (wel warme regen)

That’s it for now!

X
Thum

• 24 Januari 2013 - 09:18

Danielle :

Ik geniet van je verslagen, neefje! Terwijl jij je voeten verbrand in t zand, bevriezen die van ons als je langer dan 15 minuten stil staat in de sneeuw... Wat een verschil! Veel plezier met de kanotrip en doe voorzichtig. Xx

• 26 Januari 2013 - 11:52

Willemien:

Hai Thum, Sinds gisteren alles bekeken en gelezen! Ik geniet ervan!
    Kijk alweer uit naar je volgende verslag!
    Wat een ervaring!
    Veel plezier!! Liefs en Xxx
    P.S.Hier sneeuwt het weer!!